Cartells reconeguts del disseny gràfic

  • Harina de maíz Kassama

    Harina de maíz Kassama
    Va ser dissenyat pel duo The Beggarstaffs en 1894 per a la marca de farina de blat de moro Kassama. Aquest cartell és una mostra del canvi en el disseny gràfic occidental mitjançant la introducció del minimalisme asiàtic. Usant una paleta de colors molt limitada i formes bàsiques, el cartell dóna lloc al fet que l'espectador completi la resta.
  • Bourgeois

    Bourgeois
    Dissenyat pel duo The Beggarstaffs el 1894 per a la marca de farina de blat de moro Kassama. Aquest cartell és una mostra del canvi en el disseny gràfic occidental mitjançant la introducció del minimalisme asiàtic. Usant una paleta de colors molt limitada i formes bàsiques, el cartell dóna lloc al fet que l'espectador completi la resta.
  • Exposició Bauhaus

    Exposició Bauhaus
    Famós i reconegut cartell per a l'exposició de la Bauhaus que va ser dissenyat el 1923 per Joost Schmidt. En base de les influències de diferents moviments artístics que inclouen el constructivisme, De Stijl i el cubisme, el moviment Bauhaus va empènyer els límits de l'art, el disseny i fins i tot la comunicació.
  • Lengiz

    Lengiz
    Aquest cartell va ser dissenyat en 1925 per constructivista rus Alexander Rodchenko. L'estil de Rodchenko consistia en la utilització del fotomuntatge i la geometria barrejats amb una paleta de colors limitada.
  • Metropolis

    Metropolis
    Cartell dissenyat per Schulz Neudamm el 1926 per a la pel·lícula Metropolis de Fritz Lang. Avui dia, molts dissenyadors utilitzen una combinació similar entre art deco i futurisme per aconseguir aquest efecte. Destaca per prescindir del format estàndard que ha de tenir un cartell en deixar lliure un gran espai entre el títol i la figura en primer pla.
  • L’Atlantique

    L’Atlantique
    Dissenyat per A. M. Cassandre en 1931, aquest cartell és l'exemple perfecte de la capacitat de Cassandre per reduir les seves composicions a la simplicitat del color per intentar emfatitzar el seu missatge. El contrast exagerat de grandària entre el vaixell i remolcador del vaixell també posen l'accent en la idea de força i estabilitat que vol representar el vaixell.
  • Schweiz

    Schweiz
    Dissenyat el 1934 per Herbert Matter, aquest cartell amaga un gran treball. Com a element icònic del disseny suís, aquest cartell utilitza línies blanques diagonals per transmetre el moviment dels esquiadors combinades amb una tipografia situada en un línia diagonal oposada. El contrast de les diminutes figures als turons amb la gran imatge de l'heroi en primer pla és una tècnica que encara s'utilitza molt en l'actualitat.
  • Chamber Brothers

    Chamber Brothers
    Cartell dissenyat el 1967 per l'artista visual psicodèlic Victor Moscoso. Era un cartell per a la banda angelina Chambers Brothers basat en la idea que si un espectador no podia llegir el cartell significava que no era el tipus de persona a qui anava dirigit. Cal destacar la forma en què Moscoso fa que la tipografia interactuï a la perfecció amb la fotografia.
  • Fischer

    Fischer
    Dissenyat en 1976 per Gunter Rambow i Michael van de Sand, aquest cartell es va realitzar per promocionar un llibre i la seva portabilitat. Més enllà de la portada del llibre i el minúscul logotip situat a la part inferior, al cartell es prescindeix de la tipografia aconseguint transmetre el seu missatge de forma clara.
  • IBM

    IBM
    Paul Rand va dissenyar aquest famós cartell el 1981 per IBM. És un disseny bastant simple amb il·lustracions bàsiques basat en el principi de Rebus, que consisteix a utilitzar el so d'una o diverses paraules per significar una cosa totalment diferent