Invents de Miquelangelo

  • 1475

    Neix

    Neix a Caprese ( República de Florència
  • 1490

    La madonna de l'escala

    es mostra impassible en la contemplació de l'sacrifici futur del seu fill, no perquè això no la faci patir, sinó perquè troba la manera de superar aquest dolor estoicament.
  • 1492

    La batalla dels centaures

    representa l'episodi entre els centaures i els lápitas, quan, en plena casament de la princesa Hipodamia i Pirítou, rei del que lápitas, un dels centaures va intentar raptar a la princesa, el que va donar lloc a una batalla.
  • 1492

    Hercules

    El 1492, a la mort de Llorenç el Magnífic i per iniciativa pròpia, va realitzar una escultura d'un Hèrcules de marbre a la casa paterna, escollint el tema per ser Hèrcules , des del segle XIII un dels patrons de Florència .
  • 1498

    La pietat

    representar a la Verge més jove que al seu fill. De increïble bellesa, ella sosté a Crist que jeu mort a la falda. contempla el cos sense vida del seu fill.
  • 1499

    Les últimes pietas

    La Pietà i la Pietà Rondanini són dos marbres inacabats, molt expressius i pertorbadors, especialment el Rondanini .
  • 1500

    El turment de Sant Antoni

    era una còpia amb variants d'un conegut gravat de l'alemany Martin Schongauer . Una pintura d'aquest tema va ser subhastada com a obra «d'taller de Ghirlandaio », adquirida per un marxant nord-americà i sotmesa a diverses anàlisis en el Metropolitan Museum de Nova York en 2009.
  • 1501

    Sant Enterrament

    es tracta d'una taula a l' tremp inacabada, datada cap a 1500-1501, que es troba a la National Gallery de Londres .
  • 1503

    Tondo Doni

    S'hi representa la Sagrada Família d'una manera molt poc convencional.
    D'una banda, la mà esquerra de la Verge sembla dirigir-se a el sexe del seu fill. D'altra, al voltant de la família que es troba en primer pla, apareixen diverses figures nues.
  • 1505

    Tomba de papa Juli II

    En un començament volia fer un gran mausoleu, el que va agradar a l'artista.Però més enllà de la grandesa de l'obra, el papa, de personalitat inconstant, va decidir que volia ser sepultat a la Capella Sixtina. Per això, la Capella necessitava diverses transformacions. Per això, Miguel Ángel va haver de pintar els frescos al sostre i l'altar primer.
  • 1508

    Frescos de la Capella Sixtina

    La tècnica de la fresca s'aplica sobre una base humida, el que significa que el procés ha de ser ràpid i sense correccions Els corriments de la pintura van arribar a afectar la seva visió, ia més va patir les conseqüències de l'aïllament i la incomoditat de la posició en què treballava. Però aquests sacrificis van donar com a resultat una de les majors obres de la pintura.
  • 1513

    Moisès

    En aquesta escultura, es destaca el caràcter i la terrible mirada d'el personatge ( terribilità ). Tal com el David , expressa una intensa vida interior, una força que transcendeix la pedra de la qual va ser extreta la figura.
  • 1513

    Presoners

    Destaca la sensualitat de l' Esclau morint , la postura expressa acceptació, no resistència davant la mort. Davant d'aquest, el Esclau rebel , de rostre no polit, cos contorsionat i en posició inestable, sembla negar-se a subjugar i sembla lluitar per sortir de la presó.
  • 1520

    Tombes de Lorenzo i Giuliano de Médici

    va esclatar una revolució a Florència en contra dels propis Mèdici i, davant aquest escenari, Miguel Ángel va aturar el treball i es va posar a favor dels rebels.
  • 1564

    Mort

    Va morir al 1564 amb 88 anys a Roma