Història de la música en el cine. Començament, anys 20 i anys 30 (pàg 68-69).

  • Period: to

    Començament.

    Primera projecció. Pianista per a tapar el soroll del projector.
  • Primera projecció.

    Els germans Lumiere van fer la seua primera projecció en el Salon indien du Grand Café de París.
  • Period: to

    Els anys vint.

    Pianista, quartet de corda o una orquestra completa, per acompanyar les imatges.
    Fulls per als tipus de música necessaris per a cada escena (cue sheets).
    Cine mut.
  • Pel·lícula: Nosferatu.

    Compositor: Hans Erdmann.
  • Col·lecció de peces seleccionades adaptades per a cinquanta-dues maneres i situcions.

    Llibre que recopilava peces clàssiques per a diferents tipus de escenes com ara percecucions, escenes d'amor, etc.
    Creat per Erno Rapée.
  • Pel·lícula: El curissant Potemkin.

    Compositor: Edmund Meisel.
  • Cine amb so.

    Amb la pel·lícula The jazz singer, se sent l'actor Al Jolson cantant. No més cine mut a partir d'aquell moment.
  • Period: to

    Els anys trenta.

    El cine sonor apareix i el cine mut desapareix.
    Sinconització entre imatge i so (clic track) l'inventà Max Steiner.
    Els diàlegs s'entenen i es dóna protagonisme a la música en les escenes no dialogades gàcies al mesclador de so.
  • Pel·lícula: King Kong.

    Compositor: Max Steiner.
  • Pel·lícula: El capità Blood.

    Compositor: Erich Wofgang Korngold.
  • Pel·lícula: La núvia de Frankenstein.

    Compositor: Franz Waxman.
  • Pel·lícula: Horitzons perduts.

    Compositor: Dimitri Tiokin.
  • Pel·lícula: Les aventures de Robin Hodd..

    Compositor: E. W. Korngold.
  • Pel·lícula: Alexander Nevsky.

    Compositor: Sergei Prokofiev.
  • Pel·lícula: Cims borracosos.

    Compositor: Alfred Newman.
  • Pel·lícula: AAllò que el vent s'endugué.

    Compositor: Max Steiner.